KPiQe-HF1Oq8AMv1Rrckf50stBA وضعیت دورگه ها و لژیونرهای ایرانی

وضعیت دورگه ها و لژیونرهای ایرانی

 

 



** اشکان دژاگه ، در بند مصدوميت

سن ‌: 27 سال

تيم: فولام

بازي ملي‌: 7 بازي ملي

گل ملي : 2 گل

وضعيت تيم در ليگ:‌ هفدهم جدول

اشکان دژاگه يکي از بهترين بازيکنان ايران در انتخابي جام جهاني بود. او در اولين بازي خود براي ايران در بازي برابر قطر موفق شد 2 گل به ثمر برساند. او فصل گذشته عملکرد بسيار خوبي در فولام داشت و به هماهنگي خوبي با ساشا رايتر و دميتار برباتوف در فولام رسيده بود اما به يکباره در بازي برابر کوئينز‌پارک رنجرز مصدوم شد تا مدت‌ها خانه‌نشين شود. دژاگه در اردوي آماده سازي تيمش در کاستاريکا به ترکيب فولام برگشت و توانست براي فولام به ميدان رود اما تاکنون نتوانسته در فصل جديد ليگ برتر به ميدان رود. دژاگه در تمام بازي هاي اين فصل فولام در ليگ برتر حتي در بين بازيکنان ذخيره تيمش حضور نداشت. البته مارتين يول عجله‌اي براي بازگشت ستاره ايراني به ترکيب تيمش ندارد و اميدوار است دژاگه به زودي بتواند خود را به سطح بقيه بازيکنان اصلي فولام برساند و بتواند به ترکيب اصلي برسد. البته دژاگه در ديدار تيمش برابر برتون آلبيون در جام اتحاديه انگليس توانست 84 دقيقه براي فولام به ميدان برود. فولام اين فصل در هيچ تورنمت اروپايي حضور ندارد و اين مي‌تواند به نفع دژاگه باشد تا با آمادگي کامل در بازي‌هاي باقيمانده اين فصل فولام به ميدان برود تا بتواند با قدرت تيم ملي ايران را در جام جهاني برزيل همراهي کند.


** مسعود شجاعي ، بازگشت اميدوار کننده‌

سن :‌ 29 سال

تيم :‌ لاس‌پالماس

بازي‌ملي : 45 بازي ملي

گل ملي :‌ 5 گل ملي

وضعيت تيم: رده نهم در دسته 2 اسپانيا

مسعود شجاعي يکي از بهترين لژيونر ايران در اين فصل بوده است. او خيلي بي سرو صدا کارش را در تيم لاس‌پالماس دنبال مي کند و اميدوار است تيمش با وجود بازيکناني نظير والرون و آراندا بتواند به لاليگا صعود کند. شجاعي که يک فصل نااميد کننده را در اوساسونا به دليل مصدوميت سپري کرد، مدت‌ها در اسپانيا بدون تيم بود تا حتي شايعه بازگشت او به ليگ‌هاي منطقه خليج فارس به گوش برسد. در نهايت شجاعي تصميم گرفت تا در اسپانيا بماند و فوتبالش را در ليگ دسته 2 و درتيم لاس‌پالماس ادامه دهد. شجاعي در لاس‌پالماس عملکرد خوبي داشته است و موفق شد در جام حذفي و ليگ براي تيمش گلزني کند. او چند بار نيز براي بقيه‌هم‌تيمي هايش موقعيت گل ساخته است. طوري که رسانه‌هاي اسپانيايي به او لقب خاويار ايراني دادند. لاس‌پالماس از زماني که مسعود شجاعي را به تيم خود اضافه کرده توانسته عملکرد بسيار خوبي داشته باشد و خودش را از انتهاي جدول جدا کرده و به رده نهم جدول برساند. او اکنون بايد در بازي برابر تايلند در تيم ملي بازي کند و تيمش بدون او در دسته 2 اسپانيا بازي خواهد کرد. شجاعي با رفتن به لاس پالماس اکنون به بازيکن اصلي اين تيم تبديل شده است و مي تواند 90 دقيقه براي تيمش به ميدان رود تا مشکلي براي بازي در جام جهاني نداشته باشد. شجاعي در جلسه معارفه خود در لاس پالماس گفته بود که لاس‌پالماس را با مشورت کي‌روش انتخاب کرده و مربي پرتغالي به او گفته کيفيت تيم براي او مهم نيست بلکه مهم اين است که بتواني به طور کامل براي تيمت بازي کني.


** دانيل داوري، دروازه‌بان لژيونر

سن :‌ 25 سال

تيم: آينتراخت براونشوايگ

بازي ملي‌: -

گل ملي:-

وضعيت تيم: هفدهم جدول

دانيل داوري دروازه‌بان ايراني براونشوايگ، پس از کنار رفتن سيد مهدي رحمتي از تيم ملي ايران اکنون بايد با رحمان احمدي براي مراقبت از قفس توري ايران رقابت کند. او در ديدار ايران برابر کويت روي نيمکت ذخيره‌ها نشست. داوري براي بازي با تايلند مي‌تواند براي نخستين بار در ترکيب تيم ايران قرار گيرد. البته ندانستن زبان فارسي ممکن است براي داوري درد‌سر ساز شود. براي يک دروازه‌بان مهم است که با مدافعان خود ارتباط کلامي داشته باشد و داوري در صورتي که مي‌خواهد در تيم ايران پيشرفت کند بايد کم کم زبان فارسي ياد بگيرد. او در آينتراخت براونشوايگ با پتکويچ رقابت‌ مي‌کند. براونشوايگ پس از 28 سال بوندسليگا را تجربه مي‌کند و به نطر مي‌رسد در اين فصل بايد براي بقا بجنگد. او در اين فصل در چهار ديدار براي بوروسيا دورتموند، فرانکفورت، هامبورگ و ولفسبورگ به ميدان رفته و در بقيه بازي‌هاي تيمش نيمکت نشين بوده است.

** عليرضا جهانبخش، مهاجم آينده‌دار

سن : 19 سال

تيم : نايمخن

بازي‌ملي : -

گل ملي : -

وضعيت تيم: پانزدهم جدول

عليرضا جهانبخش پديده تازه فوتبال ايران است که از داماش گيلان خيلي بي‌سرو صدا به ليگ هلند که يکي از با‌کيفيت‌ترين ليگ هاي دنياست لژيونر شد. جهانبخش با 19 سال سن مي‌تواند حالا‌حالاها براي تيم ملي ايران در خط حمله به ميدان برود. او آنقدر جوان با استعدادي است که رسانه‌هاي هلندي به او لقب "الماس ايراني" دادند. جهانبخش در همان هفته‌هاي نخست براي تيمش به ميدان رفت. او در همان هفته اول براي نايمخن در ليگ هلند به ميدان رفت. اما ضعف تيم جهانبخش باعث شده است تا شرايط براي فيکس بازي کردن جهانبخش سخت باشد. جهانبخش در بازي برابر هارک ماسه در جام حذفي هلند توانست يکي از گل‌هاي تيمش را نيز به ثمر برساند. تيم او اين فصل براي بقا خواهد جنگيد اما مطمئنا حضور اين بازيکن ايراني در ليگ هلند بسيار با ارزش است. او مي‌تواند پس از جام جهاني نيز از ستاره هاي تيم ملي ايران باشد. مسئولان باشگاه هلندي نيز روي اين بازيکن در آينده حساب ويژه اي باز کردند و معتقدند او مي‌تواند به بازيکن بزرگي در آينده تبديل شود.


**سردار آزمون ، بهترين لژيونر ايران

سن : 18 سال

تيم: روبين‌کازان

بازي‌ملي: -

گل ملي: -

وضعيت تيم: هفتم جدول

سردار آزمون، جوان با استعدادي است که به جاي ماندن در ليگ ايران و بستن يک قرارداد چند صد ميليوني ترجيح داد تا با مبلغي کمتر به روبين کازان برود تا راه پيشرفت خود را در اروپا جستجو کند. عملکرد او در اين چند بازي بسيار خوب بوده است. او موفق شده هم در ليگ و هم در ليگ اروپا براي تيمش گلزني کند. او در بازي آخر قبل از آمدن به ايران علاوه بر گلزني ، يک پنالتي هم براي تيمش گرفت. سردار آزمون اين فصل در روبين کازان اغلب به عنوان بازيکن جانشين به ميدان آمد. او همچنين در تيم جوانان روبين کازان نيز توانست عملکرد خوبي از خود نشان دهد. اوج درخشش سردار آزمون به ليگ اروپا برمي‌گردد که موفق شد در بازي برابر مولده گلزني کند؛ گلي که هواداران روبين کازان در سايت رسمي باشگاه به عنوان زيباترين گل ماه برگزيدند. مصدوميت کوتاه‌مدت آزمون باعث شد تا اين بازيکن چند بازي تيمش را در ليگ روسيه از دست دهد. اما اين بازيکن جوان اميدوار است بتواند با ادامه درخشش خود در ليگ روسيه و ليگ اروپا يکي از نفرات کارلوس کي‌روش براي جام جهاني برزيل باشد.

** مهرداد بيت‌آشور، تازه‌وارد تمام ايراني

سن : 26 سال

تيم : سن‌خوسه

بازي‌ملي: -

گل ملي: -

وضعيت تيم: يازدهم جدول

مهرداد بيت‌آشور که در آمريکا به استيون بيت‌آشور معروف است، جديدترين بازيکن دعوت شده کارلوس کي‌روش به تيم ملي ايران است. اين مدافع 26 ساله در سن خوزه بازي مي‌کند و مدافع محبوب تيمش است. قدرت فيزيکي اين بازيکن بسيار بالاست که به نظر مي‌رسد بتواند تاثير خوبي در تيم ملي ايران داشته باشد. بيت آشور متولد، سن خوزه کاليفرنياست. بر خلاف داوري، دژاگه و قوچان‌نژاد، بيت آشور پدر و مادري ايراني دارد که پدر، مسيحي و مادر، مسلمان است. او تابعيت ايراني – آمريکايي دارد. تيم او در رده يازدهم جدول ليگ آمريکا قرار دارد. البته پيش از اين در اردوهاي قبلي تيم ملي ايران نفراتي چون اميد و امين نظري نيز به اردوي تيم ملي ايران دعوت شدند که به نظر مي‌رسد با توجه به عملکرد نه چندان رضايت‌بخشان باعث شد تا اين بازيکنان در اردوهاي بعدي به تيم ملي دعوت نشوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: وضعیت, لژیونرهای, تیم, ملی, فوتبال, دنیل, داوری, علیرضا, جهانبخش, اشکان, دژاگه, رضا, قوچان, نژاد, سردار, آزمون, مهرداد, استیون, بیت آشور, مسعود, شجاعی, سلیمانی,

.:: آخرین مطالب ::.

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )